søndag 29. mai 2011

Bananmuffins (med fruktose) og kaffe

På søndag morgen, før Herr Skaug har stått opp, sitter jeg og koser meg med ferske, hjemmelagede(!) bananmuffins og en deilig kopp kaffe.
Hvordan dagene mine blir kommer HELT ann på hvordan jeg har sovet natta før. Og de siste nettene har jeg sovet ganske godt. Derfor har jeg hatt energi til å bake litt på morgenen.

Bananuffins med fruktose (Dia-sukker) er godt og enkelt!

2 dl fruktose
3 egg
piskes til eggedosis

150 gr smeltet margarin
2 knuste bananer
blandes inn

3 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
ca 8 ss melk

Stekes ved 180 grader i ca 18 minutter

Min erfaring er at muffins blir alltid penest når jeg bruker muffinsformer i ett muffinsbrett.



Nytes best helt ferske med en god kopp kaffe, som i mitt tilfelle er den gullfargede kapselen fra Nespresso:)

En koselig start på søndagen!
Ønsker deg en god dag!

3 kommentarer:

  1. Ser kjempegode ut. Dumt vi ikke fikk til å komme, men når ryggen slår seg vrang er det bare å slappe av. Mamma

    SvarSlett
  2. Flotte muffins på nydelig servise. Gleder meg veldig til å treffe deg og dere snart altså!!

    SvarSlett