lørdag 4. juni 2011

Morgenmenneske

Jeg har alltid vært ett A + B menneske. Det vil si jeg har alltid likt å sove masse!! Legge meg tidlig og stå opp sent. 12 timers søvn pleide ikke å være noe problem for meg. Jeg kunne sovne hvor som helst og når som helst. Spessielt i bilen.. Herr Skaug har ofte ledd av meg på grunn av det. Jeg kunne sovne i bilen på vei hjem fra butikken eller uansett hvor kort kjøreturen var så sovnet jeg.

Som M.E pasient er det jo ikke uvanlig å sove masse. Men i perioder hvor jeg har vært veldig dårlig har søvnen forlatt meg. Jeg har gått i ukevis med bare 2-3 timers søvn i døgnet. Det er virkelig ikke godt. Hverken for kropp eller sjel. Å være helt utslitt, ikke orke noen ting, men ikke få sove er nesten som tortur. God søvn er avgjørende for ett godt liv.

For en stund siden fikk jeg sovetabletter av legen min. Det har forandret hverdagen min! Nå sover jeg så godt. Det eneste er at jeg har blitt ett skikkelig A menneske.. Jeg sovner senest klokka 10 på kvelden og er oppe mellom kl 5 og 7 på morgenen. Noe som er en helt ny opplevelse for meg. Men jeg liker det! Var redd for at dagene skulle føles alt for lange, men når jeg sover godt nytes dagene i våken tilstand bedre. Jeg tar meg noen turer ut av huset. Treffer noen fine venner og koser meg litt i sola.

Det er godt å ha en rullestol og en sterk mann som orker å dytte meg rundt.
Her var vi "turister" på operahuset.
Og jeg har lært meg at de små gledene og oppturene i livet må nytes, for man kan aldri vite når den neste kommer.. Så nå om dagen nyter jeg at livet er (ganske så) godt!! Håper du også har det godt og nyter det?

3 kommentarer:

  1. Å, det er så godt å se at livet smiler til deg! Jeg håper det bare går den rette veien nå- det fortjener du virkelig.

    SvarSlett
  2. liker liker! Du er så god irene!

    SvarSlett
  3. liker liker her å!! pene dama. takk til gud og personen som oppfant sovetabletter! er det lov å si at jeg savner å se rompa di en gang i uka?

    SvarSlett